مجموعه آثار تولیدی شبکه اینترنتی فرهنگ TV فرهنگ و هنر

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 123
  • بازدید کل : 388403

انواع اینفوگرافیک و کاربردهای آن


  • مقدمه
    در هر صنعت ، اینفوگرافیک ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از بازاریابی دیجیتال گرفته تا مدارس و کلاسهای درس ، اینفوگرافیک ها در همه جا مورد استفاده قرار می گیرند تا اطلاعات پیچیده را به روشی جذاب و بصری برقرار کنند.

اگر بتازگی شروع به طراحی کرده اید و شناخت کافی از اینفوگرافیک ندارید در این مقاله ، به شما کمک می کنیم تا اینفوگرافیک را بهتر درک کنید، با ما همراه باشید.

  • اینفوگرافیک چیست؟
    طبق تعریف، اینفوگرافیک نمایش تصویری از هر نوع اطلاعات یا داده است.

مطالعه در مورد روند یک بازار یا راهنمای گام به گام در مورد نحوه انجام لباس های خشکشویی شما ، یک اینفوگرافیک می تواند به شما کمک کند این اطلاعات را به صورت گرافیکی جذاب بصری ارائه دهید.

 

توجه کنید که چگونه استفاده از رنگ های روشن ، شخصیت های کارتونی مصور و متن بولد فوراً توجه شما را به خود جلب می کند و به شما بررسی اجمالی از موضوع می دهد.

در نظر داشته باشید که هدف اینفوگرافیک نه تنها اطلاع رسانی، بلکه ایجاد تجربه مشاهده را برای مخاطبان خود جذاب می کند و محاطب را درگیر خود می کند و همه اینها به این ختم می شود که چگونه عناصر گرافیکی مختلفی مانند رنگ ها ، نمادها ، تصاویر و فونت ها را ترکیب کنید تا یک موضوع را به روشی قانع کننده و آسان برای درک بهتر توضیح دهید.

اینفوگرافیک فوق همچنین با استفاده از نمودار دایره ای و دونات، آمار و درصد را به شکل بصری نشان می دهد. بنابراین حتی اگر متن بالا را نخوانید ، همچنان مفهوم را در تصویر دریافت می کنید.

  • چرا باید از اینفوگرافی استفاده کنید؟
    یکی از دلایلی که در محبوب بودن اینفوگرافیک وجود دارد این است که آنها سرگرم کننده ، جذاب و در اشتراک گذاری بسیار آسان هستند. به علاوه اینکه ، آنها انواع مزایا برای انواع تولید کنندگان محتوا ، از جمله مشاغل ، مربیان و غیرانتفاعی ها دارند.
    یک دلیل محبوب بودن اینفوگرافیک وجود دارد - آنها سرگرم کننده ، جذاب و به اشتراک گذاری بسیار آسان هستند. به علاوه ، آنها انواع مزایا برای انواع تولید کنندگان محتوا ، از جمله مشاغل ، مربیان و سازمان‌های غیرانتفاعی دارند.

بازاریابان می توانند از اینفوگرافیک ها برای هدایت بیشتر ترافیک وب سایت، افزایش بازدید و آگاهی از برند و تقویت تعامل استفاده کنند.

مربیان می توانند از اینفوگرافیک برای توضیح مفاهیم دشوار یا تجزیه اطلاعات پیچیده استفاده کنند تا درک آن آسانتر شود.

سازمان‌های غیرانتفاعی می توانند از اینفوگرافیک ها برای گسترش آگاهی درباره یک علت یا مسئله اجتماعی استفاده کنند
در اینجا مثالی از نحوه استفاده آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) از اینفوگرافیک برای ایجاد آگاهی در مورد نشت ها آورده شده است.

 

  • انواع اینفوگرافیک و زمان استفاده از آنها

اینفوگرافیک ها انواع مختلفی دارند و اگر می خواهید واقعا اثربخش باشند، باید نوعی را انتخاب کنید که مطابق با هدف و ماهیت محتوا باشد.

معمولاً برای یک یا چند دلیل زیر از اینفوگرافیک استفاده می شود:

  • داده های مصور: با استفاده از گراف ، نمودارها و سایر ابزارهای گرافیکی، آمار، واقعیت ها و ارقام موجود را ارائه دهید.
    ساده سازی یک موضوع پیچیده: مفاهیم دشوار را با کمک تصاویر و نشانه های بصری توضیح دهید.
    ترسیم مقایسه: مقایسه بصری دو یا چند محصول، خدمات، ویژگی ها، مارک ها یا مفاهیم را با یکدیگر مقایسه کنید.
    ایجاد آگاهی: پیامی که دلیل مهمی دارد انتشار دهید یا آگاهی و دیداری از برند ایجاد کنید
    خلاصه محتوای طولانی تر: فیلم ها، پست های وبلاگ و گزارش های طولانی را در اینفوگرافی در سایز کوچکی مجددا قرار دهید.
    در اینجا ابه انواع اینفوگرافیک اشاره می شود:

اینفوگرافیک های آماری
اینفوگرافیک های اطلاعاتی
اینفوگرافیک های پردازشی
اینفوگرافیک های گاه شمار
اینفوگرافیک های آناتومیک
اینفوگرافیک های سلسله مراتبی
اینفوگرافیک های فهرستی
اینفوگرافیک های مقایسه ای
اینفوگرافیک های مبتنی بر مکان
اینفوگرافیک های رزومه تصویری
اینفوگرافیک های آماری


اینفوگرافیک های آماری از تایپوگرافی ، چارت و گراف ها برای ارائه تحقیقات ، حقایق و ارقام به صورت بصری استفاده می کنند. این کمک می کند تا داده ها جالب تر و آسان تر به دسته ای از اعداد یا جداول ساده تبدیل شوند.

یک اینفوگرافیک آماری می تواند روی یک تحقیق واحد یا تجسم اطلاعات متمرکز شود ، یا از ترکیبی از تجسمهای مختلف برای ارائه حقایق و ارقام مختلف درباره یک موضوع استفاده کند.

الگوی اینفوگرافیک زیر داده هایی را درباره نفوذ جهانی سکوهای رسانه های اجتماعی به شکل نمودار نوار رنگارنگ نشان می دهد

 

  انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 108

برچسب های مهم

آذربایجانشرقی-تبریز

جهت سفارش کار تدوین و طراحی گرافیکی با شماره 09379066250 تماس حاصل نمائید.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما